Cum ne pregatim sa relansam turismul?
In perioada actuala se discuta din ce in ce mai mult despre “relansarea turismului”. Oamenii politici si “influencerii” din domeniu isi dau cu parerea pe seama noastra, desi putini stiu cu ce ne confruntam in realitate.
Unii nu stiu pentru ca nu au lucrat deloc intr-o agentie de turism. Sau in turism. Altii nu stiu pentru ca nu ii intereseaza. Treaba lor e alta – sa sprijine, sa dezvolte, si acum sa relanseze turismul mai ales de la TV

Unii spun ca aportul turismului la PIB-ul Romaniei e nesemnificativ, atat de mic incat nu conteaza. Parerea noastra dupa 18 ani de activitate intensa in cadrul unei agentii de turism, e ca turismul nu e despre bani. Despre pondere in PIB si despre alte calcule meschine.
- Turismul este despre cultura;
- Turismul este despre istorie;
- Turismul este despre gastronomie;
- Turismul este despre traditii;
- Turismul este despre sport;
- Turismul este despre munca;
- Turismul este despre educatie;
- TURISMUL ESTE DESPRE OAMENI;
Nu poti sa spui despre OAMENI, despre cetatenii Romaniei ca nu conteaza. Pentru noi, la Altours – fiecare OM conteaza.

Cum “relansam” noi turismul? Incercam sa ajutam fiecare persoana in parte. Fiecare OM este unic, fiecare client are propriile probleme, iar datoria noastra in aceasta perioada e sa ii ajutam pe toti, tinand cont de specificul fiecarei rezervari.
Am reprogramat sute de rezervari, am facut demersuri multiple catre furnizori pentru recuperarea banilor clientilor iar acestia au fost restituiti catre turisti. In timp ce unii se plictiseau acasa intre lunile Martie si Iunie, noi am fost tot timpul la dispozitia clientilor si i-am incurajat, sustinut, refacand toate rezervarile afectate de problemele generate de COVID 19. Am refacut rezervari pentru Mamaia, Albena sau Thassos, bilete de avion pentru Europa si Statele Unite, asigurari medicale sau Storno.
In acelasi timp aducem la cunostina clientilor toate masurile de protectie luate de catre diferite hoteluri, precum si evolutia modificarilor de natura legislativa ce le poate influenta calatoria.
In mod evident aceasta experienta ne-a schimbat perceptia in privinta activitatii depuse in cadrul agentiei de turism. Furnizorii ce au fost alaturi de noi si de clientii nostri au castigat un partener dedicat pe termen lung. Merita sa fie ajutati, si vom face tot posibilul pentru a-i sprijini in viitor, indiferent ca vorbim de hoteluri, agentii organizatoare sau companii aeriene.

Asa cum am spus, TURISMUL ESTE DESPRE OAMENI. Cea mai mare reusita este si faptul ca am reusit sa ne pastram toti angajatii. Toti sunt profesionisti cu care ne mandrim si care nu pot fi inlocuiti cu usurinta. Conteaza enorm ca in perioadele de criza sa ai o echipa experimentata, si care sa stie tot timpul ce e de facut. Speram ca aceasta lectie, sa fie un semnal de alarma si pentru oamenii politici ce iau decizii in numele nostru, iar profesionistii – din orice domeniu – sa-si regaseasca locul binemeritat in aparatul administrativ.
Viata merge mai departe, iar noi la Altours, am inceput deja sa ne ajutam clientii cu noi rezervari, contribuind cu tot ceea ce putem la relansarea activitatii. Un panou de plexiglas nu opreste caldura oamenilor, iar masca purtata nu acopera bucuria ochilor in momentul in care clientii primesc, din mana noastra, voucherul de cazare pentru vacanta mult dorita.