Litoralul Romanesc – 2022 – intre potential si speranta!!!

Dupa doua sezoane in care turismul din Romania a fost profund afectat de pandemia Covid 19, toti profesionistii din domeniu spera ca anul 2022 va fi primul pas catre revenirea la normalitate.

Litoral Romania

Atat in 2020 cat si in anul 2021, statiunile si hotelurile din zonele montane si din statiunile Balneo Climaterice au dus greul, fiind profund afectate de restrictiile existente. Fiind puse in imposibilitatea de a-si utiliza la capacitate maxima atat restaurantele cat si facilitatile SPA – hotelurile din zonele montane si balneare au trebuit sa se adapteze fortat la o piata profund contractata. In prezent – inca sufera, iar volumul rezervarilor pentru aceste destinatii este mic. Singurul element ce a actionat pozitiv in acesta perioada tumultoasa au fost prezenta in piata a TICHETELOR DE VACANTA. Datorita prelungirii valabilitatii acestea au fost utilizate cu intarziere si multe din tichetele emise in 2019 si 2020 au fost utilizate in 2021.

Situatia hotelurilor de pe litoral, desi afectata de pandemie, este relativ mai buna. Anul 2021 a reprezentat un prim pas pentru revenirea la normalitate, gradul de ocupare pe litoral fiind multumitor pentru majoritatea hotelurilor.

Desi vanzarile au fost bune, acestea au fost realizate cu putin timp inainte de intrarea clientilor la hotel. Au fost efectuate rezervari “Last Minute” cu 2 saptamani inainte de intrare, dar si cu doar 24 ore inainte de intrare la hotel.

In mod cert – nu avem posibilitatea de a vorbi de “revenire la normalitate” – fara sa inregistram o crestere semnificativa a rezervarilor “Early Booking” sau “Inscrieri Timpurii” asa cum sunt cunoscute in Romania. Aceasta metoda de impulsionare a vanzarilor reprezinta o adevarata garantie a stabilitatii pietei si cu cat ponderea rezervarilor “Early Booking” este mai mare in totatal vanzari, cu atat sezonul este mai reusit.

Pentru ca vanzarile “Early Booking” sa aiba o pondere mare in vanzarile totale, este nevoie de existenta unui echilibru intre cuantumul reducerilor oferite, conditiile de plata, stabilitate in piata si nu in ultimul rand incredere din partea clientilor.

Statiunile de pe Litoralul Romanesc ce inregistreaza an de an cele mai mari vanzari sunt Mamaia, Eforie Nord, Venus si Neptun.

Investitiile in hoteluri noi dar si in renovarea masiva a celor existente conduce in mod cert la cresterea calitatii serviciilor si implicit cresterea cererii pentru aceste hoteluri.

Anul 2021 a debutat totusi si cu o crestere considerabila a tarifelor, crestere justificata in parte de cresterile de preturi pentru utilitati si acoperita partial de existenta in piata a tichetelor de vacanta.

Sezonul de vara 2022 se anunta a fi unul interesant pentru statiunile de pe litoralul romanesc, majoritatea hotelurilor pregatind din timp ofertele de vara garnisite cu reduceri considerabile “Early Booking”.

Operatorii din turism, odata cu introducerea unei tehnologii avansate in sistemele de rezervare si distributie, reusesc sa ofere clientilor reduceri mai mari sau mai mici, pentru intreg sezonul sau doar pentru o anumita perioada, pentru toate camerele sau numai pentru un anumit tip de camera. Cuvantul definitoriu in 2022 va fi FLEXIBILITATE!!! Aceasta flexibilitate permite oferirea unor reduceri Black Friday valabila doar cateva zile ce depasesc uneori 50%, dar si reduceri Last Minute in plin sezon de 30% – 40%.

Ofertele prezentate de catre Altours pentru toate destinatiile (inclusiv Litoralul Romanesc) sunt updatate permanent in timp real, oferind instantaneu clientilor toate reducerile hotelurilor.

Ramane de vazut in 2022 impactul prezentei/absentei Tichetelor de Vacanta din piata turismului intern, precum si impactul unor masuri potential restrictive pentru stoparea epidemiei de Covid 19. Tichetele de vacanta au impulsionat masiv turismul inca din momentul implementarii acestui sprijin din partea statului, au dus la cresterea investitiilor in acest domeniu si au scos la iveala o buna parte din economia “gri” din acest domeniu.

In mod cert – sperantele tuturor pentru revenirea la normalitate pe litoralul romanesc sunt legate in mod direct de valorificarea potentialului acestei industrii a turismului, potential ce mai are inca o cale lunga de parcurs pana la atingerea limitei sale maxime.

Adrian Stan

Adrian STAN Pe langa cei 18 ani petrecuti in cadrul agentiei de turism Altours, a vizitat personal peste 20 de tari aflate in portofoliul de vanzare al agentiei si a evaluat peste 1000 de hoteluri aflate la vanzare. Persoana potrivita pentru a evalua o unitate de cazare in privinta facilitatilor, dar si pentru a oferi o recomandare, un sfat sau o idee de vacanta, in functie de interesele turistilor. Moto - Cand pleci in vacanta tot ce ai nevoie este "Voia Buna si citiva prieteni"

Adrian Stan has 12 posts and counting. See all posts by Adrian Stan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.